Człowiek ze Świadomością - Kobiety w Prawie. Prawa Kobiet. - Ewelina Zych-Myłek i Michał Modro.

Euro CTO Dudek Bryniarski Wójcik

Człowiek ze Świadomością - Kobiety w Prawie. Prawa Kobiet. - Ewelina Zych-Myłek i Michał Modro.

Człowiek ze Świadomością - Kobiety w Prawie. Prawa Kobiet. - Ewelina Zych-Myłek, Prezes fundacji Instytut Świadomości w rozmowie z Mec. i Michałem Modro, Partnerem w Kancelarii Prawo Gospodarka Zdrowie Banaszewska Modro Sp. komandytowa.

W wywiadzie:

1. Czy wyrok Trybunału Konstytucyjnego w bieżącym składzie sędziów ma moc prawną?

2. Co kobietom gwarantował dotychczasowy przepis kompromisu aborcyjnego? Co i w jaki sposób zmienia wyrok Trybunału?

3. Czy do momentu ogłoszenia wyroku Trybunału Konstytucyjnego dotychczasowe przepisy obowiązują? Dlaczego zatem i na jakiej podstawie niektóre szpitale odmawiają kobietom terminacji ciąży? Co kobieta może zrobić w tej sytuacji? Czy są odstępstwa od wyroku?

4. Co grozi kobietom w przypadku publikacji wyroku?

5. Czy wyrok Trybunału jest zgodny z prawami człowieka? Czy nie zaburza praw kobiet jako osób, obywatelek, ludzi?

6. Czym jest w tym kontekście stan wyższej konieczności i jak go rozumieć i zastosować w przypadku, kiedy kobieta jest zagrożona ciąża wysokiego ryzyka w kontekście wad lub śmierci płodu lub własnej?

7. Klauzula sumienia - kiedy i w jaki sposób można się na nią powoływać?

8. Czy można niepublikować wyroku Trybunału lub doprowadzić do jego zmiany, ewentualnie wydania kolejnego przywracającego kompromis?

9. Czy w tak wrażliwych społecznie tematach rząd ma obowiązek zwołać ogólnopolskie referendum? W jaki sposób wprowadzić legalnie taką zasadę czy prawo? Cykl wywiadów Instytutu Świadomości

Autor wywiadu:

Ewelina Zych-Myłek

Ekspert w ochronie zdrowia

Prezes Fundacji Instytutu Świadomości

Euro CTO Dudek Bryniarski Wójcik

Narzędzia

Koncepcja promocji

Public Relations

Public Affairs

Komunikacja

Social Media

Identyfikacja wizualna

Architektura marki

Pozyskanie patronów i partnerów

Customer Relations

Informacje prasowe

Promocja w mediach

Media relations

Media społecznościowe

Monitoring mediów

Prezentacje